Contact

Aanmeldstop en bereikbaarheid

Aanmeldstop

Vanwege een lange wachtlijst nemen wij momenteel géén nieuwe aanmeldingen aan. We verwachten dat deze stop tot 10 januari 2022 zal duren.

Op de aanmeldstop gelden enkele uitzonderingen:

  • oud-cliënten die opnieuw zorg nodig hebben
  • aanmeldingen van gezinsleden van cliënten

Neem bij deze aanmeldingen contact op voor overleg.

 

Contact

Heeft u een vraag of wilt u iets overleggen? Spreek dan een bericht in óf stuur ons hieronder een bericht, óf stuur ons een e-mail naar info@psychologenwl.nl, dan bellen we u terug.

 

Wijziging eigen risico

Per 1 januari 2022 verandert de bekostiging van de geestelijke gezondheidszorg en wordt het Zorgprestatiemodel ingevoerd. Tot nu toe werd een behandeling aan het einde van het traject als geheel gedeclareerd, vanaf 1-1-2022 zal uw behandelaar in de nieuwe bekostiging elke losse sessie afzonderlijk per maand aan uw zorgverzekeraar declareren. Dit kan betekenen dat u als cliënt tweemaal uw eigen risico moet betalen. U betaalt uw eigen risico over het traject in 2021 (indien u voor dat jaar het eigen risico nog niet betaald heeft voor andere zorg, bijvoorbeeld medische zorg). Als uw zorgtraject in 2022 wordt gecontinueerd, dan moet u over die zorg eveneens uw eigen risico betalen. Dit verplichte eigen risico bedraagt minimaal € 385,- (het kan hoger zijn als u daarvoor gekozen heeft bij het afsluiten van uw zorgverzekering). Het eigen risico van 2022 zal waarschijnlijk al in één van de eerste maanden van 2022 geïnd worden door uw zorgverzekeraar. Zie ook Tarieven voor meer informatie.

 

Maatregelen Coronavirus

Wij volgen de actuele aanwijzingen van het RIVM, zie RIVM.

Afspraken vinden in overleg met uw behandelaar op de praktijk plaats, telefonisch of middels beeldbellen. Ook hebben we uitgebreide mogelijkheden voor internettherapie, waarmee u thuis aan de slag kunt gaan.

Als u een afspraak op de praktijk heeft, vragen wij u alleen te komen als u géén klachten heeft en de hygiëne maatregelen goed in acht te nemen (schud geen handen, hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog, was regelmatig uw handen en gebruik papieren zakdoekjes). Bij binnenkomst en vertrek verzoeken wij u een mondkapje te dragen. Daarnaast wordt u bij aankomst gevraagd uw handen te wassen.

Kunt u niet naar de praktijk komen omdat u bijvoorbeeld verkouden bent of in quarantaine thuis moet blijven, laat dit dan aan uw behandelaar weten, dan kan de afspraak met beeldbellen of telefonisch gewoon doorgaan!

 

Waarneming en crisissituaties:

Bij afwezigheid van de behandelaar (bv. tijdens vakantie), kan een beroep gedaan worden op één van de collega’s in de praktijk. Is er sprake van crisis en kunt u ons niet bereiken, bijvoorbeeld omdat het na kantoortijd is of in het weekend, neem dan contact op met uw huisarts.

 

Informatie voor verwijzers

Wilt u met ons overleggen over een verwijzing? Dan kunt u bellen op een telefonisch spreekuur óf een bericht inspreken/ een bericht via de website versturen, dan bellen we u terug.

Bij een verwijzing dient cliënt zich altijd óók zelf aan te melden op een telefonisch spreekuur. Daarnaast is er een geldige verwijsbrief van de huisarts nodig om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Indien u aangesloten bent op Zorgdomein, kunt u ons de verwijsbrief via Zorgdomein sturen (onder de naam 'Mentaal Beter', onze franchise organisatie). Cliënt moet dan nog wel zélf naar een telefonisch spreekuur bellen om de aanmelding te bevestigen en in gang te zetten.

 

Kamer van Koophandel nummer: 63024756

Laatste update: 08-11-2021